Kitekintő

Cogito ergo sum - Gondolkozom, tehát vagyok.

Gondolatok, szösszenetek, itt-ott néhány vallomással. Az egyes bejegyzésekhez egy kappucsínót, kávét vagy teát ajánlok, ízlés szerint, illetve öt perc szabad időt, és egy kis figyelmet. A bejegyzésekhez tartozik egy-egy kultúrális élmény. Hogy milyen, az majd idővel kiderül. A végsőkig szubjektív gondolatokat írok le, és ezeket axiómaként tálalom. Ha nincs igazam, akkor tessék megmondani! Ha igazam van mágis, akkor meg tudom védeni magam, ha nem, akkor meggyőzhető vagyk, de kizárólag észérvekkel.

Friss topikok

2007.12.08. 21:33 Sx Xavier

A. A. Milne - Micimackó

| Gondolatok |

"Micimackó letelepedett a fa alá; mancsai közé fogta a fejét, és gondolkozni kezdett" Attól tartok, hogy ez manapság elképzelhetetlen dolog nagyon sok embernek. Nap mint nap látogatok (többek között) programozói fórumokat, és szomorúan tapasztalom, hogy amiket régen a lelkes vállalkozó maga gondolt ki, a mai újoncok készen akarják.

Sajnos ne csak itt, hanem a világ számtalan helyén komoly gondot okoz a gondolkodás. Nem olvasunk könyvet, inkább televízió, internet és miegymás. Nehogy itt hagyj, kedves Olvasóm, itt abba is hagyom a szokott demagóg dumát, hiszen én magam is sáros vagyok. Kicsi koromban, amikor a számítógépet még csak hírből ismertem rengeteget töltöttem olvasással. Együtt küzdöttem Old Shatterhand-del és Dobó kapitánnyal, eljutottam Mordor földjére Frodóval, és jártam az űrben Hari Seldonnal (Alapítvány) és Chris Kelvinnel (Solaris). Micsoda élmény volt mindegyik!

...

Gyakran én sem gondolkozom. Csak megyek bele a nagyvilágba, hátha így is megy. Aztán vagy igazam van, vagy nem. Az az igazság, hogy nagyon fárasztó dolog a gondolkodás. Sokkal könnyebb megnézni egy filmet, letölteni egy programot, mint  elolvasni egy könyvet, vagy saját kútfőből megoldani a problémát. Kényelmes lett mindenki. Szeretjük az instant dolgokat. Csak hát az a fránya gondolkodás...

| Pár szó a könyvről |

A Micimackó egy olyan könyv, ami kötelező mindenkinek kortól és nemtől függetlenül. Nem csak kedves történetek gyűjteménye, Milne egész világunkat megrajzolja a Százholdas Pagonyban. Gyerekként kacagva hallgattam, ahogy Micimackó lepottyant a fáról, ma viszont arra gondolok, micsoda barátság fűzi Róbert Gidát Micimackóhoz.

Magyar nyelven Karinthy Frigyes fordításában jelent meg, és bizony tetten érhető a fordító. De - ismétlem - félre ne értsük ezt a könnyed stílust: a Micimackó kedves meséi mögött ott lapul a világ kíméletlen és nagyon pontos karikatúrája!

Szólj hozzá!

Címkék: gondolkodás micimackó milne


A bejegyzés trackback címe:

https://halassy-adam.blog.hu/api/trackback/id/tr56257312

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása